نوبت دهی اینترنتی ارائه خدمات سازمان با استقبال شهروندان قمی مواجه شد

برنامه رادیویی و تلویزیونی بی تعارف قم با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از صداوسیمای مرکز قم به صورت زنده پخش شد.

در این برنامه مهندس مقومی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه ارائه خدمات این سازمان در ایام شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: گسترش ارائه خدمات به صورت الکترونیکی  به مهندسان و شهروندان گرامی در اولویت برنامه های هیات مدیره این سازمان بوده که پس از  شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال 98 سامانه کنترل الکترونیک نقشه راه اندازی شد.


وی بیان داشت: در روزهای ابتدایی ورود ویروس کرونا به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جهت پیشگیری از انتقال این ویروس خدمات سازمان نظام نظام مهندسی ساختمان استان قم به صورت غیر حضوری و از طریق راه اندازی یک سامانه به شهروندان قمی ارائه می شد.

نوبت دهی اینترنتی با استقبال شهروندان مواجه شد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم  افزود: با بهتر شدن وضعیت استان نوبت دهی اینترنتی برای مراجعین از طریق سامانه در نظر گرفته شد که در ادامه پس از گذشت چند ماه و بهبود نسلی استان مجدد نحوه ارائه خدمات به شیوه گذشته و روال عادی بازگشت که البته در روزهای اخیر با قرمز شدن مجدد وضعیت استان، نوبت دهی برای مراجعه حضوری؛ دوباره اینترنتی شده که این امر با استقبال شهروندان مواجه شده است؛ چرا که در ساعت تعیین شده و بدون اتلاف وقت خدمات  مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

وی عنوان کرد: بر اساس تفاهنامه ای  که با دفاتر پیش خوان استان قم خواهیم داشت، به زودی برخی از خدمات مهندسی و نیز ارائه درخواست های شهروندان به سازمان برون سپاری می شود.

نوبت دهی اینترنتی ارائه خدمات سازمان با استقبال شهروندان قمی مواجه شد

مهمترین عاملی که می تواند در افزایش عمر مفید ساختمان های موثر باشد  موضوع مجریان ذیصلاح است


موضوع دیگری که در این برنامه رادیویی و تلویزیونی مورد بحث قرار گرفت، عمر مفید ساختمان ها و عوامل دخیل در این زمینه بود که مهندس مقومی در این باره ابراز داشت: عوامل مختلفی در زمینه عمر مفید ساختمانها تاثیرگذارند، اما مهمترین عاملی که می تواند در این زمینه نقش آفرین باشد موضوع مجریان ذیصلاح در ساخت و سازها است چرا که مجریان دارای صلاحیت؛ در قبال عملکرد خود پاسخگو هستند.

مقومی ادامه داد: استفاده از مصالح استاندارد در راستای افزایش عمرمفید ساختمانها نیز تاثیرگذار است که این امر نیز به وجود مجری ذیصلاح باز می گردد چرا که در این صورت حساسیت های بیشتری در زمینه به کار بردن مصالح استاندارد در روند اجرای پروژه وجود خواهد داشت و در نهایت شاهد احداث بنایی با کیفیت های لازم خواهیم بود.

وی با اشاره به افزایش میزان ساخت و سازها در استان قم بیان داشت: آماری واقعی و مستند از چگونگی کیفیت ساخت و سازها و عمر مفید بناها نداریم، اما به نظر می رسد عمر مفید ساختمان ها در ایران در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته؛ کمتر از استانداردهای تعریف شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم  در پاسخ به سوالی در زمینه علت عدم برخورد بازنده در زمینه اجرای نمای رومی در قم بیان داشت: در سالهای اخیر اقدامات خوبی در زمینه عدم اجرای نماهای رومی در استان قم صورت گرفته است که البته در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی عمومی هستیم.

شهروندان هزینه های سنگین برای نما را در جهت افزایش کیفیت ساختمان انجام دهند

مقومی اضافه کرد: نماهای رومی به دلیل وزن سنگینی که دارند ممکن است در زمان وقوع حوادث از جمله زلزله خطرآفرین باشند و از شهروندان قمی می خواهیم هزینه های سنگینی که در زمینه اجرای نمای رومی انجام می دهند این هزینه را در جهت تقویت استحکام و کیفیت بنا صرف کنند و از نماهای بومی استان استفاده کنند.

مقومی عنوان کرد: وظیفه مهندسان ناظر در این زمینه گزارش به موقع تخلف است که با راه اندازی سامانه الکترونیکی ارسال گزارش های مرحله ای به شهرداری این امر تسریع پیدا کرده اما وظیفه برخورد و جلوگیری از ادامه تخلف بر عهده نهادهای صدور پروانه است. 

کد خبر 398

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =