نظام مهندسی ساختمان قم در موضوعات مرتبط با سازمان به شدت تاثیرگذار است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در تمامی موضوعات و مسائل مرتبط با نظام مهندسی مشارکت فعال دارد و به شدت تاثیرگذار است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ، مهندس احمد خرم، در جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با تقدیر از تلاش های اعضای هیات مدیره این سازمان اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در تمامی موضوعات و مسائل مرتبط با نظام مهندسی مشارکت فعال دارد و به شدت تاثیرگذار است که داشتن این روحیه جای تقدیر دارد.

وحدت خوبی در بین اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم برقرار است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه وحدت خوبی در بین اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم برقرار است افزود: اختلافات برای یک تشکل حرفه ای سمی مهلک است و نباید از چهارچوب قانون و معیارها خارج شد که این امر فاجعه به شمار می رود و موجب می شود موضوعات اصلی سازمان به حاشیه برود و فراموش شود.

وی عنوان داشت: جایگاه هر یک از سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها بسیار مهم و دارای اهمیت بالایی است به گونه ای که در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به عنوان یک رکن در نظر گرفته شده است.

نباید از اجرای قانون عقب بمانیم

مهندس خرم، تاکید کرد: باید از نظام طرح و برنامه در راستای اجرای وظایف و اختیارات و همچنین پیشبرد اهداف سازمان  استفاده کرد و نباید از اجرای قانون عقب بمانیم و باید به این موضوع هم اشاره کرد که در برخی موارد گاهی تا 90 درصد از اجرای قانون عقب هستیم.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: چالش های و آسیب های سازمان نظام مهندسی ساختمان در سطح هر یک از استانها و کشور می بایست شناسایی شود و با بهره گیری از نظر مشاوران و متخصصان امر برای مرتفع شدن آنان باید اقدام کرد که در این راستا در شورای مرکزی 24 آسیب و 12 برنامه و طرح و همچنین 60 پروژه تهیه و تنظیم شده که به زودی اطلاع رسانی می شود.

نظارت بر روی ارکان سازمان ها در این دوره در دستور کار قرار دارد

وی با برشمردن ارکان سازمان نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد:نظارت بر روی ارکان سازمان ها در این دوره در دستور کار قرار دارد چرا که معتقدیم ارکان سازمان در قبال وظایفی که در قانون بر عهده دارند می بایست نظارت شوند و به همین منظور دبیرخانه ای در شورای مرکزی دایر شده و سفرهای استانی نیز در همین راستا است.

مهندس خرم،  بیان داشت: امیدواریم در این جایگاه در راستای منافع مردم قدم های مثبتی برداریم و تمامی اقدامات و به خدمت گرفتن تجربیات می بایست در این جهت باشد.

دو هزار نفر ساعت جلسات کمیسیون های تخصصی و کارشناسی نظام مهندسی قم در سال 99

 مهندس امین مقومی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های این سازمان اظهار داشت: توزیع عادلانه درآمد و کنترل نرم افزاری موضوع از سال های گذشته همواره در دستور کار سازمان نظام مهندسی ساختمان قم قرار دارد.

مقومی بیان داشت: در سال 99، دو هزار نفر ساعت جلسات کمیسیون های تخصصی و کارشناسی داشته ایم و سند راهبردی سازمان نیز در ابتدای دوره ششم هیات مدیره در ۴ سرفصل تهیه و تدوین شده و تمامی نظام نامه های شورای مرکزی نیز به صورت کامل در استان اجرایی شده است.

45 هزار نفر ساعت برنامه های مختلف آموزشی در سال 99

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، با اشاره به اجرای برنامه های آموزشی برای اعضای سازمان ابراز داشت: در سال  98بیش از 90 هزار نفر ساعت و در 9 ماهه ابتدایی سال 99 نیز 45 هزار نفر ساعت برنامه های مختلف آموزشی به رغم شرایط ناشی از کرونا و بیشتر به صورت مجازی برای رشته های مختلف مهندسی داشتیم.

وی گفت: در حال حاضر در تمامی مناطق استان و در تمامی صلاحیت ها، خدمات از سوی سازمان ارائه می شود و در سال 98 یک میلیون و 500 هزار متر مربع و در 9 ماهه ابتدایی سال 99 نیز همین متراژ کار در زمینه طراحی و نظارت داشته ایم.

صدور سالانه هزار شناسنامه فنی و ملکی در نظام مهندسی قم

وی افزود: تمامی نقشه ها در رشته های هفتگانه کنترل و از سال 83 نیز شناسنامه فنی و ملکی برای تمامی ساختمان ها صادر می شود و هر سال هزار شناسنامه   فنی و ملکی به مالکان ارائه می شود.

مقومی ادامه داد: با توافقی که در هیئت چهارنفره استان داشته ایم تعرفه خدمات مهندسی هر سال، در پایان سال قبل مورد تصویب قرار می گیرد و در ابتدای سال بعد اجرایی می شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، با اشاره به برخی از برنامه های رفاهی به اعضای سازمان بیان داشت: از ابتدای سال 98 تا پایان مهرماه 99 بیش از 34 میلیارد و 600 میلیون تومان انواع تسهیلات بانکی در اختیار اعضای سازمان قرار گرفت و در حوزه خدمات بیمه ای نیز انواع بیمه شامل بیمه مسئولیت مدنی، بیمه تکمیلی، بیمه جامع ساخت، بیمه بی نام، بیمه مسئولیت خدمات گاز و مجریان ذیصلاح به اعضا ارائه می شود.

وی عنوان داشت: در سالهای اخیر و در ارزیابی های وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم به عنوان سازمان برتر در زمینه رعایت مقررات ملی در بین استانهای کشور و همچنین به عنوان استان برتر در عرصه صدور شناسنامه فنی و ملکی معرفی شد.

اجرای طرح رتبه بندی کارگران ساختمانی در قم

مقومی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی کارگران ساختمانی در قم بیان داشت: تفاهم نامه سه جانبه ای بین سازمان، اداره کل راه و شهرسازی و انجمن صنفی کارگران ساختمانی در این زمینه منعقد شد و در گام اول حدود 600 نفر از برقکاران پس از گذراندن دوره های آموزشی رتبه بندی شدند و آرماتوربندها نیز در آینده ای نزدیک رتبه بندی خواهند شد.

وی با اشاره به ارائه خدمات غیر حضوری از سوی سازمان افزود: با شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از گسترش این ویروس، خدمات سازمان به صورت الکترونیکی و غیر حضوری ارائه می شود و هم اکنون نیز دفاتر پیش خوان دولت درخواست های مالکان را ثبت می کنند و این امکان برای شهروندان نیز فراهم است تا بدون آنکه به دفاتر پیش خوان دولت مراجعه کنند از طریق درگاه خدمات غیر حضوری سایت سازمان نسبت به ثبت و پیگیری درخواست خود اقدام کنند.

کد خبر 405

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =