آماده احداث مجتمع هایی در طرح اقدام ملی مسکن برای مهندسان هستیم

رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان این آمادگی را دارد تا با همکاری وزارت راه و شهرسازی و معاونان عمرانی استانداری ها در قالب طرح اقدام ملی مسکن، مجتمع هایی برای مهندسان فاقد مسکن احداث کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، مهندس خرم رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور درسفر به شهر قم در دیدار با دکتر سرمست استاندار قم اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان در کشور، 550 هزار نفر عضو در رشته های هفتگانه مهندسی و در مقاطع مختلف از لیسانس تا دکتری دارد که این تعداد نشان از ظرفیت بسیار بالای این مجموعه است.

 وی گفت: به نظر می رسد در این سالها ظرفیت و توانمندی مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ مغفول مانده است که در عرصه های مختلف می توان از این توانایی ها بهره برد که به عنوان نمونه می توان به مدیریت بحران اشاره کرد؛ چرا که در برخی حوادث و بالایای طبیعی از جمله زلزله، کارکرد سازمان و نقش مهندسان ارتباط مستقیم با آن داشته و مهندسان در راستای بازسازی ساختمان ها می توانند نقش آفرین باشند.

250 هزار نفر از مهندسان در کشور بیکار هستند

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به مشکلات جامعه مهندسی نیز اظهار داشت: متاسفانه 250 هزار نفر از مهندسان در کشور بیکار هستند و بیش از 300 هزار نفر آنان نیز فاقد مسکن هستند که می بایست برای این چالش ها چاره کرد.

خرم بیان داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان این آمادگی را دارد تا با همکاری وزارت راه و شهرسازی و معاونان عمرانی استانداری ها در قالب طرح اقدام ملی مسکن، مجتمع هایی برای مهندسان  فاقد مسکن احداث کند

در هر استان یک مجموعه خانه مهندس احداث می شود

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا در هر استان یک مجموعه خانه مهندس احداث کنیم افزود: مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس در استان قم به خوبی و با کیفیت مناسب ساخته شده که می تواند الگویی برای سایر استانها به شمار آید و این انتظار وجود دارد تا استانداری قم برای ایجاد مجموعه اقامتی در کنار خانه مهندس مساعدت های لازم را بعمل آورد؛ چرا که در این صورت شاهد  سفر مهندسان از سراسر کشور به این استان خواهیم بود.

نظام مهندسی ساختمان استان قم همواره پیشتاز در موضوعات مختلف است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم همواره پیشتاز در موضوعات مختلف بوده و امیدواریم با همکاری و هم افزایی سایر نهادهای مرتبط از جمله اداره کل راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری قم ، بتوانیم شاهد خدمات بیشتر و بهتر به مردم باشیم.

مهندس مقومی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز در این دیدار اظهار داشت: خوشبختانه با رویکرد مدیریتی آقای استاندار، وحدت و یکپارچگی خوبی در استان و در بین مسئولین دستگاه های اجرایی، نهادها  و ادارت وجود دارد.

وی گفت: از آقای دکتر سرمست استاندار قم و آقای دکتر بهشتی معاون امور عمرانی استاندار قم که همواره در موضوعات و مسائل مختلف، پشتیبان جامعه مهندسی و سازمان نظام مهندسی ساختمان قم بوده اند قدردانی می کنیم.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ادامه داد: در عرصه مقابله با کرونا، این سازمان مجموعه خانه مهندس را در اختیار ارتش جمهوری اسلامی برای احداث بیمارستان سیار قرار داد که این امر در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا موجب شد تا اهالی پردیسان خدمات خوبی از این مجموعه دریافت کنند.

مقومی ادامه داد: امیدواریم برخی از مسائل دیگری که در تکمیل مجموعه فرهنگی و ورزشی خانه مهندس وجود دارد با همکاری و مساعدت استانداری قم برطرف کنیم و این مرکز منشاء خدماتی به مردم شهر قم و همچنین سایر مهندسان در استانهای دیگر باشد.

کد خبر 408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =