در یکسال اخیر شاهد همکاری خوب جامعه پزشکی و مهندسی قم بودیم

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان داشت: ارتباط خوبی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و دانشگاه علوم پزشکی قم برقرار و فراخوانی برای کمک های جهادی بین اعضای سازمان اعلام شد که با استقبال خوب مهندسان مواجه گردید و در این برهه شاهد همکاری بسیار خوبی بین جامعه مهندسی و پزشکی بودیم که در هیچ برهه سابقه نداشته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، مهندس مقومی در مراسم تجلیل از مهندسان جهادی سازمان که در ایام شیوع ویروس کرونا در تکمیل بیمارستان امیرالمومنین(ع) و سایر مراکز درمانی استان به صورت داوطلبانه و جهادی مشغول فعالیت بوده اند اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته جامعه مهندسین استان همانند سایر اقشار همت مضاعفی داشتند و از هیچ گونه اقدامی برای مقابله با ویروس کرونا که نیاز استان بوده دریغ نکردند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان داشت: ارتباط خوبی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و دانشگاه علوم پزشکی قم برقرار و فراخوانی برای کمک های جهادی بین اعضای سازمان اعلام شد که با استقبال خوب مهندسان مواجه گردید و در این برهه شاهد همکاری بسیار خوبی بین جامعه مهندسی و پزشکی بودیم که در هیچ برهه سابقه نداشته است.

وی گفت:پس از اعلام فراخوان همکاری، تعدادی از مهندسان در رشته های مختلف به صورت جهادی در راستای تکمیل بیمارستان امیرالمومنین (ع)وارد میدان شدند و خدمات خالصانه و بدون هیچ گونه چشم داشت مادی ارائه کردند.

مقومی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در استان آمادگی خود برای در اختیار قرار دادن مجموعه خانه مهندس اعلام کرد و در ادامه کار شاهد برپایی بیمارستان سیار ارتش جمهوری اسلامی ایران در مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس بودیم که خدمات خوب درمانی به اهالی پردیسان ارائه شد.

وی اضافه کرد: در زمینه تهیه اقلام پزشکی از جمله ماسک، لباس محافظتی کادر درمان و سایر موارد مورد نیاز کادر پزشکی، مهندسان همکاری و مشارکت خوبی داشتند و در چندین مرحله نیز بسته های معیشتی توسط گروه های مختلف جهادی و خیرین مهندس تهیه و در بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا توزیع شد و این اقدام همچنان ادامه دارد و به مناسبت میلاد امیرالمومنین(ع) نیز تعدادی بسته معیشتی آماده توزیع بین نیازمندان می باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم افزود: فعالیت های گروه های جهادی در حوزه مهندسی تقویت شده و هم اکنون این فعالیت ها در دو عرصه تهیه بسته های معیشتی و همچنین ساخت و تعمیر مسکن محرومین دنبال می شود و در قالب پویش یک جرعه مهربانی با شناسایی نیازمندان اقدامات مناسبی برای دستگیری از این عزیزان برنامه ریزی می شود.

مقومی در پایان ابراز داشت: آحاد مردم عزیز  ما این روزها قدردان زحمات و تلاش های کادر درمان هستند و در استان قم نیز دانشگاه علوم پزشکی به ریاست دکتر قدیر زحمات فراوانی به منظور کنترل این بیماری متقبل شدند که امیدواریم هر چه زودتر شاهد نابودی این بیماری باشیم.

دکتر محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم نیز در مراسم تجلیل از مهندسان جهادی عرصه سلامت استان قم اظهار داشت: کار مهندسان در راه اندازی بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم شایسته تجلیل بود و اگر در آن زمان این کار صورت نمی گرفت؛ شاهد رها شدن نیم کاره این پروژه همانند برخی پروژه های مشابه دیگر بودیم که خوشبختانه با جذب بودجه مناسب و همت استان امروز شاهد خدمات دهی این بیمارستان به بیماران کرونایی و سایر بیماران هستیم.

وی افزود: بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم طبق آخرین استانداردهای وزارت بهداشت و درمان ساخته شده و جز بهترین بیمارستان های کشور است و تاکید ما این بوده که این بیمارستان در گام اول به بیماران کرونایی خدمات ارائه دهد؛ چرا که هدف اصلی تکمیل آن نیز همین امر بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم عنوان کرد: در مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز که در اختیار ارتش جمهوری اسلامی برای برپایی بیمارستان سیار قرار گرفته بود ؛ اقدامات بسیار مناسب و تاثیرگذاری صورت گرفت که این همکاری و همراهی جای تقدیر دارد.

قدیر در ادامه با اشاره به شرایط ویروس کرونا در استان قم اظهار داشت: امروز شاهد یک پیچ حساس در زمینه مقابله با ویروس کرونا هستیم؛ چرا که ویروس جهش یافته انگلیسی این روزها در کشور نیز مشاهده شده، به همین دلیل باید مراقبت بیشتری صورت گیرد و نباید غافل باشیم.

وی گفت: در استانهای اطراف قم این ویروس شناسایی شده که ورود آن با توجه به اینکه قم در محور مواصلاتی این استانها قرار دارد ورود ویروس انگلیسی کرونا دور از انتظار نیست هر چند که تاکنون موردی در استان قم گزارش نشده است.

وی ادامه داد: تست های کرونا در استان قم افزایش خوبی داشته و به محض مشاهده ویروس کرونای انگلیسی این موضوع با شفافیت کامل به مردم اطلاع رسانی می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه صعود مختصری در تعداد مراجعات به مراکز درمانی منتخب به صورت سرپایی در استان قم دیده می شود افزود: تعداد تست های مثبت هم کمی افزایش یافته و روند بستری بیماران بستری هشدار دهنده است و همه مردم می بایست با رعایت پروتکل های بهداشتی مانع از پیک مجدد شود.

حجت الاسلام والمسلمین  سید محمد طاهری خرم آبادی نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این مراسم اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) از ابتدای صدر اسلام و شروع بعثت رسول اکرم در عرصه های مختلف جهاد حضور داشتند و از این روحیه باید الگو گرفت.

وی بیان داشت: حضرت علی (ع) در عین غنای مالی؛ زندگی زاهدانه ای داشت و بسیاری از اقدامات از جمله حفر چاه های آب که با دست خود انجام می گرفت  را برای نیازمندان وقف می کرد .

وی افزوذ: انسان در عرصه های مختلف جهاد می بایست اخلاص داشته باشد که در این صورت از مسیر خود خسته نخواهد شد که قرآن کریم نیز به اخلاص عمل امام علی (ع) در کمک به نیازمندان اشاره دارد که هیچ گونه چشم داشتی نداشته و تنها برای رضای خدا قدم برمی داشت.

حجت‌الاسلام  طاهری خرم آبادی با بیان اینکه اگر انسان در کار خود اخلاص داشته باشد برکات فراوانی در زندگی خود خواهد دید افزود: امروز به فرموده رهبر معظم انقلاب در همه عرصه ها نیازمند کار جهادی هستیم و مهندسان در برهه های مختلف نشان دادند که می توانند با روحیه خستگی ناپذیر و جهادی خود استقلال را برای کشور به ارمغان بیاوردند.

کد خبر 453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =