بازخوانی سخنرانی مرحوم دکتر رمضانیان پور در نخستین همایش ملی اخلاق مهندسی در قم

مرحوم دکتر رمضانیان پور یکی از سخنرانان نخستین همایش ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان در قم بودند که بخش هایی از سخنرانی ایشان بازنشر می یابد.

دکترعلی اکبر رمضانیان‌پور در نخستین همایش ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته مسؤولان به جای صحبت برای صاحبان مشاغل به صحبت آن‌ها گوش می‌دهند، اظهار کرد: اگر به حضور خداوند در تمام لحظات زندگی اعتقاد و ایمان داشته و خدا ترسی داشته باشیم در تمام مشاغل اخلاق را رعایت می‌کنیم.

وی آیاتی از قرآن کریم را ذکر و بیان داشت: خداوند در این آیات به ما گفته است که تمام آسمان‌ها و زمین درحال تسبیح هستند که نشانه این است که تمام جامدات دارای روح بوده و اگر ما بتوانیم روح این جامدات را درک کرده و به آن توجه کنیم می‌توانیم در عرصه‌های مختلف به موفقیت برسیم.

این استاد برجسته اخلاق مهندسی با بیان اینکه مهندسان در ردیف اول عمران و آبادانی جهان قرار دارند، عنوان کرد: مهندسانی که در لباس جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند باید برای سایر مردم جهان الگو باشند و به همین دلیل باید تمام اقدامات خود را به بهترین کیفیت انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند زلزله یک بلای طبیعی بوده و ممکن است در یک منطقه چند سال یک بار تکرار شود، مطرح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده اگر در شهری مانند تهران زلزله بیاید چند میلیون نفر فوت می‌کنند و به دلیل تخریب ساختمان‌های محله‌های پایین شهر دسترسی به افراد آسیب دیده نیز مشکل می‌شود درحالی‌که این افرادی که می‌گویند زلزله بلای طبیعی است در برج‌های ضد زلزله شمال تهران با خیالی آسوده استراحت می‌کنند.

دکتر رمضانیان‌پور با بیان اینکه افراد مسؤول باید نسبت به زمین خواری‌هایی که انجام می‌شود پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلاتی در مسائل مختلف وجود دارد ناشی از ضعف افراد در خودشناسی، خداشناسی و محیط شناسی است و امروزه رسالت افراد در شناخت خود، خدای خود و محیط اطراف در راستای توسعه پایدار است.

وی یادآور شد: اگر مهندسین از مواد و مصالح ساختمانی شناخت مناسب داشته باشند و ساختمان‌ها را با وجدان کاری بسازند میزان تخریب و خسارات مالی و جانی در حوادث کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 527

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =