دعوت سازمان از مهندسان و آحاد جامعه برای حضور حداکثری در انتخابات 28 خرداد 1400

ملت بزرگ ایران اسلامی بار دیگر در عرصه انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا،  مشارکت در اداره کشور و  مردم سالاری دینی خود را در 28 خرداد به رخ جهانیان خواهند کشید .

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با صدور بیانیه ای، مهندسان و آحاد جامعه را به حضور حداکثری در انتخابات 28 خرداد 1400 دعوت کرد که متن آن به شرح ذیل می باشد.

بسمه تعالی

اهمیت انتخابات ریاست جمهوری برای هر ایرانی روشن و مبرهن بوده و بر اساس اصل یکصد و  سیزدهم قانون اساسی پس از مقام معظم رهبری ، رییس جمهور عالی ترین مقام رسمی کشور است . 

این انتخابات از آن منظر مهم بوده که قرار است مردم  با آرای مستقیم خود سرنوشت کشور در 4 سال آینده را بر دوش فرد منتخب قرار دهند ، تا او  با اجرایی کردن سیاست ها و برنامه هایی که به مردم وعده داده است؛ کشور را در مسیر رشد و تعالی، عمران و آبادانی رهنمون سازد، رهبر معظم انقلاب نیز در این خصوص فرمودند " شما وقتی رئیس‌جمهور را انتخاب می کنید، یعنی تمام سررشته‌های اجرایی کشور را در دست کسی میگذارید که منتخب شما و برخاسته از رأی و اراده شماست. این کار به معنای قدرت مردم در اداره کشور و در دست داشتن سرنوشت کشور به وسیله ملت است؛ این چیزِ کم و کوچکی نیست."

از طرفی امروز نقش شوراها در عمران و آبادانی روستاها و شهرها و امور رفاهی مردم بر هیچ کس پوشیده نیست، اصل یکصدم قانون اساسی برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم انجام این امور را به شوراها واگذار کرده است.

در فصل سوم قانون شوراها در ١٨ ماده و حدود ٨٠ بند و چندین تبصره وظایف شوراها از قبیل شناسایی انتخاب دهیار و شهردار و نظارت بر انجام وظیفه آنها و نظارت بر حسن اجرای تصمیم‌های شورای اسلامی ، بهبود و ارتقای فرهنگی اقشار مختلف، برنامه‌ریزی در انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی، محیط‌زیست، حمل‌ونقل و ترافیک، ایجاد زمینه مناسب برای توسعه اشتغال و جلب مشارکت‌های عمومی برای سرمایه‌گذاری جهت فعالیت‌های تولیدی، گسترش مراکز تفریحی، ورزشی و فرهنگی، تهیه و تصویب بودجه و تفریغ آن، ، برقراری یا لغو عوارض، نظارت بر اجرای طرح‌های مربوط به ایجاد و توسعه معابر، خیابان‌ها، میادین و فضاهای سبز و تاسیسات عمومی، بررسی و تایید طرح‌های هادی و جامع شهرسازی  و... تبیین شده است.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد تخصصی قم، ضمن دعوت از یکایک ملت ایران و مردم شریف استان قم، به ویژه جامعه بزرگ مهندسی و خانواده ایشان، به منظور مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری که در قم برگزار می شود، امیدوار است با انتخاب فرد اصلح توسط ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی به عنوان ریاست جمهور  و انتخاب افرادی کارآمد برای جایگاه شورای  اسلامی شهر مقدس قم، شاهد برگزاری انتخاباتی  پرشور در تراز و  شأن والای نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

کد خبر 560

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =