واکسیناسیون مهندسان عضو سازمان از چهارشنبه 3 شهریور آغاز می شود

فرآیند واکسیناسیون مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از روز چهارشنبه 3 شهریورماه آغاز می شود.

به اطلاع اعضای محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم می رساند، با پیگیری های مکرر صورت گرفته از سوی سازمان و موافقت ستاد استانی مقابله با کرونا، برای نخستین بار در بین سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها؛ واکسن کرونا جهت انجام واکسیناسیون تمامی اعضای محترم سازمان تامین و تخصیص یافته که این فرآیند از روز چهارشنبه سوم شهریورماه اجرایی و به حول و قوه الهی در مدت کوتاه تعیین شده(حدود 10 روز) برای کلیه اعضای سازمان انجام خواهد شد.

روز، ساعت و محل واکسیناسیون برای هر یک از اعضا بر اساس اولویت تعیین شده با هماهنگی مرکز بهداشت استان قم از طریق سامانه پیامکی سازمان به شماره ۳۰۰۰۷۲۲۲۱۱ به صورت روزانه ارسال و اطلاع رسانی می گردد. از اعضای محترم درخواست می گردد فقط در موعد اعلام شده با مراجعه به مرکز واکسیناسیون تعیین شده نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند.

همچنین ضمن قدردانی از پیشنهادها و انتقادات دلسوزانه عموم اعضای محترم سازمان پیرامون مسائل مختلف، با توجه به انتشار برخی مطالب نادرست و خلاف واقع در فضای مجازی در خصوص تأمین و اختصاص واکسن کرونای اعضای محترم سازمان، اطلاعیه مهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در این زمینه به زودی منتشر می گردد.

نکات مهم:

افراد در صورتی که تجربه واکنش آلرژیک شدید به هر واکسن و یا دارویی داشته و یا داروی سرکوب‌کننده ایمنی و داروهای شیمی‌درمانی مصرف می‌کنند، قبل از گرفتن وقت واکسیناسیون با پزشک مشورت کنند.

افراد در صورت مصرف داروهایی از جمله دیابت، فشارخون بالا و تیروئید دارو را قطع نکنند و قبل از تزریق واکسن لازم نیست از داورهای ضد درد، آسپرین و آنتی‌هیستامین برای پیشگیری از عوارض جانبی واکسن استفاده شود.

توصیه می شود شب قبل از واکسیناسیون، خوب بخوابید و به میزان کافی آب و مایعات بنوشید و حتما صبحانه صرف شود تا در روز واکسیناسیون حال خوبی داشته باشید.

اگر افراد شرایط پزشکی خاص از جمله بارداری و یا مشکل نقص سیستم ایمنی دارند، قبل از تزریق به واکسیناتور اطلاع دهند.

بعد از تزریق واکسن احتمال بسیار کمی وجود دارد که واکنش حساسیتی ایجاد شود، ولی لازم است حداقل ۱۵ دقیقه بعد از تزریق در محل حضور داشته باشید.

با توجه به نوع واکسن دریافتی باید تمام نوبت‌های آن با فاصله زمانی تعیین شده در کارت واکسن تزریق تا ایمنی مطلوب ایجاد شود.

پس از دریافت واکسن کووید ۱۹ همچنان باید فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست‌ها رعایت شود.

هر واکسن کرونایی که تزریق می‌شود، ممکن است باعث بروز برخی عوارض احتمالی شود که جای نگرانی نیست، این عوارض احتمالی طبیعی و نشانه دفاع و ایجاد محافظت در بدن می‌باشد و طی ۲ تا سه روز بعد از تزریق واکسن برطرف می‌شود.

ایجاد حالت شبه آنفلوانزای خفیف از جمله تب، لرز، دردهای عضلانی و مفصلی، گلودرد، ضعف، احساس ناخوشی و سردرد و یا عوارض موضعی مانند درد، تورم و قرمزی محل تزریق از جمله عوارض تزریق واکسن کروناست.

عوارض احتمالی خودبه‌خود بهبود می‌یابد، ولی می‌توان از مسکن‌هایی مانند استامینوفن برای کنترل تب استفاده کرد.

کد خبر 608

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =