اعضای هیات مدیره سازمان با فرمانده سپاه قم دیدار کردند

به مناسبت هفته بسیج اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان قم و مسئولان سازمان بسیج مهندسین با سردار موحد فرمانده سپاه استان دیدار و گفتگو کردند.

سردار موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب استان قم در دیدار با اعضای هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و مسئولان سازمان بسیج مهندسین با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: استان قم از جهت داشتن نیروی انسانی متخصص در تمامی حوزه ها، جایگاه خوبی در کشور دارد و اقداماتی که در بخش های  مختلف در قم صورت می گیرد در کشور الگو و نمونه است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم بیان داشت: امیدواریم در دوره جدید مدیریت کشور و با روی کار آمدن مدیران بومی، جهادی و انقلابی با همدلی و وحدت، شاهد از میان رفتن مشکلات استان باشیم.

سردار موحد با اشاره به فعالیت های گروه های جهادی در استان قم عنوان کرد: گروه های جهادی قم در راستای دستگیری و حل مشکلات اقشار نیازمند به خصوص در زمان های بحرانی و حوادث غیرمرقبه همواره در میدان حضور داشتند و در زلزله سی سخت هم با تلاش های این عزیزان و پیگیری های سپاه استان 45 واحد مسکونی برای نیازمندان و محرومین احداث و در هفته بسیج تعدادی از آنان تحویل شد.

وی عنوان داشت: باید در تمامی شرایط آمادگی خود را حفظ کنیم و در رویارویی با مشکلات برای سرافرازی کشور تلاش کنیم.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب استان ضمن اعلام آمادگی برای اجرایی شدن اقدامات مشترک، برای اعضای هیات مدیره دوره جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان قم آرزوی موفقیت کرد.

مهندس امین مقومی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز در این دیدار با تبریک فرا رسید هفته بسیج و همچنین تبریک انتصاب سردار موحد به سِمت فرمانده سپاه قم اظهار داشت: در سالهای اخیر سازمان نظام مهندسی ساختمان قم همکاری های خوبی با بسیج مهندسین استان داسته و در این راستا کارگروه های تخصصی خوبی شکل گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت های مهندسان در گروه های مختلف جهادی اظهار داشت: در حوزه مسکن محرومان به خصوص در بخش تعمیر منازل آسیب دیده اقشار نیازمند، هم اکنون چندین گروه جهادی با حضور مهندسان عضو سازمان در سطح استان فعالیت دارند و پروژه های مختلفی را در طول سال دنبال می کنند که البته انتظار این عزیزان حمایت بیش از پیش برای ارتقاء کمی وکیفی پروژه ها است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان داشت:پس از شیوع کرونا و مشکلات ایجاد شده برای اقشار نیازمند جامعه؛ به همت مهندسان خیّر در چندین نوبت بسته های معیشتی تدارک دیده شد و در مناسبت های مختلف در بین نیازمندان توزیع شد.

مهندس مقومی ادامه داد: مجموعه خانه مهندس سازمان نیز در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در اختیار ارتش قرار گرفت و خدمات درمانی خوبی در این مرکز به اهالی پردیسان ارائه شد و از سویی دیگر با مشارکت اعضا برخی اقلام و تجهیزات بیمارستانی خریداری و به دانشگاه علوم پزشکی تحویل شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 5 هزار و 500 مهندس در استان قم مشغول به فعالیت هستند ابراز داشت:در استان قم ظرفیت و توانمندی مهندسی خوبی وجود دارد و این آمادگی را داریم تا در زمینه صدور خدمات مهندسی به خصوص به کشور سوریه همکاری های مشترکی با سپاه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: مهندسان استان در عرصه های خدمت رسانی به خصوص به اقشار نیازمند همواره پیشگام بوده اند و علاوه بر آن به مساجد، حسینیه ها و موقوفات نیز خدمات مهندسی رایگان ارائه می شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: یکی از مواردی که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند موضوع سبک زندگی است که در حوزه معماری اسلامی و ایرانی به عنوان یک سبک زندگی می تواند اقدامات خوبی  را دنبال کرد که البته مطالبه گری در این زمینه بسیار اهمیت دارد که بخشی از فعالیت کارگروه های تخصصی در بسیج مهندسین بر همین مسئله متمرکز است.

در ادامه نیز برخی از اعضای هیات مدیره به بیان نظرات خود پرداختند و به موضوعاتی همانند انتقاد از عدم توجه به بافت فرسوده و تغییر هویت این مناطق با احداث ساختمان های بندمرتبه، معضل ترافیک در هسته مرکزی شهر، ضرورت توجه به معماری اسلامی و ایرانی در شهر قم و جلوگیری از اجرای نماهای رومی، اهمیت موضوع پدافندغیر عامل در شهرسازی و عدم توجه به ساخت وساز در مناطق حادثه خیز و در مسیر گسل زلزله، استفاده از نیروهای متخصص بومی در حوزه های مهندسی اشاره کردند.

کد خبر 688

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =