ابعاد زندگی انسان در ایجاد مسکن و چگونگی شهرسازی دیده شود/ رشد شهرها بر اساس برنامه نبوده است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بسیاری از خانه ها در شهرهای بزرگ به صورت خوابگاهی است که ضرورت دارد ابعاد زندگی انسان در ایجاد مسکن و شهرسازی دیده شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری بعد از ظهر پنجشنبه در نشست تبیینی معماری و شهرسازی اسلامی - ایرانی که به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و بسیج مهندسین استان قم برگزار شد اظهار داشت: مسکن باید به عنوان زیستگاه و زیست بوم به آن نگاه شود و محیط پیرامون نیز متناسب با آن ایجاد شود.

نائب رئیس مجلس مجلس شورای اسلامی گفت: اولین نکته ای که در زمینه زیستگاه باید بدان توجه شود، زیست دینی و الهی است؛ چرا که فطرت انسان الهی است.

وی گفت: توجه به زیست فرهنگی نیز موضوع مهمی است که باید بدان توجه شود و معتقدیم فرهنگ نجات بخش، در شاخصه دینی و عبادی نهفته است.

ذوالنوری ادامه داد: شاخصه های دیگری مثل ارتباطاتی و معاشرتی نیز باید در ساخت مسکن لحاظ شود که در این زمینه روایات زیادی در خصوص صله رحم و برکات آن داریم که متاسفانه امروز این ارتباطات کمرنگ شده است.

وی گفت: امروز متاسفانه بسیاری از خانه ها در شهرهای بزرگ به صورت خوابگاهی است که ضرورت دارد ابعاد زندگی انسان در ایجاد مسکن و شهرسازی دیده شود.

ذوالنوری بیان داشت: متاسفانه رشد و توسعه شهرها بر اساس برنامه نبوده و بر پایه تسلیم در برابر شرایط بوده است و ایجاد بسیاری از زیرساخت ها انفعالی بوده است، در حالی که شهرسازی مطلوب می بایست متناسب با زیرساخت ها ایجاد شود.

وی ابراز داشت: سیاست های مدون جامع و حساب شده ای بر اساس شاخص های دینی، عرفی، اجتماعی، اقتصادی و آموزشی در حوزه شهرسازی تعریف و تدوین نشده است و دولت ها علارغم وعده هایی که می‌دهند اما در پایان دوره خروجی مطلوبی ندارند.

نماینده مردم قم در خانه ملت افزود: امروز کسی نیست که نگوید تهدیدات امنیتی کشور مرهون شرایط اجتماعی، فضای مجازی، مشکلات خانوادگی ،‌معضلات اجتماعی نیست که این امر در طول ده ها ایجاد شده است و سبک زندگی جامعه تغییر یافته است که بخش مهمی از آن مسکن و محل تعالی و زندگی انسان است.

کد خبر 1091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =