تمدید مهلت ثبت نام نامزدی انتخابات هیات مدیره | شرایط داوطلبان و زمان برگزاری انتخابات

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیش از 5 هزار و 300 نفر در رشته های هفتگانه عضو دارد که بر اساس ضوابط ابلاغی، می تواند 11 نفر عضو هیات مدیره داشته باشد که 6 نفر در گروه عمران، 2 نفر گروه تاسیسات و 3 نفر شامل گروه معماری و شهرسازی است.

مهندس مجتبی دلاوری پاریزی رئیس هیات اجرایی نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در گفتگو با روابط عمومی سازمان، در خصوص برگزاری این انتخابات اظهار داشت: مهلت ثبت نام داوطلبان در انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم 31 خرداد ماه تعیین شده بود که بر اساس پیشنهاد هیات اجرایی و تصویب دستگاه نظارت، تا پایان وقت اداری روز دوشنبه هفتم تیرماه سال جاری تمدید شد.

مهندس دلاوری از متقاضیان نامزدی هیات مدیره سازمان درخواست کرد: در فرصت ایجاد شده ضمن مطالعه کامل نظام نامه انتخابات که در سایت سازمان درج شده، برای ثبت نام به دبیرخانه هیات اجرایی واقع در اداره کل راه و شهرسازی استان قم مراجعه کنند و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند تا شاهد انتخابات پرشوری باشیم.

رئیس هیات اجرایی انتخابات با اشاره به زمان برگزاری این انتخابات اظهار داشت: زمان برگزاری انتخابات در اواخر شهریور و اوایل مهرماه سال جاری است که البته با توجه به نزدیکی به ایام اربعین درخواست تغییر زمان برگزاری انتخابات به دستگاه نظارت داده شده که در صورت موافقت اطلاع رسانی خواهد شد.

هیات مدیره نظام مهندسی قم 11 عضو خواهد داشت

وی اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیش از 5 هزار و 300 نفر در رشته های هفتگانه عضو دارد که بر اساس ضوابط ابلاغی، می تواند 11 نفر عضو هیات مدیره داشته باشد که 6 نفر در گروه عمران، 2 نفر گروه تاسیسات و 3 نفر شامل گروه معماری و شهرسازی است.

وی با اشاره به شروط نامزدی در انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان قم افزود: از جمله مهمترین شرایط نامزدی در انتخابات هیات مدیره آن است که مدارک تحصیلی داوطلبان، مدرک کارشناسی و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در یکی از رشته های اصلی هفتگانه مهندسی باشد و همچنین دارای پروانه معتبر اشتغال به کار مهندسی پایه یک در همان رشته باشند و دو سال نیز از زمان دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی آنها تا تاریخ 25 شهریور 1400 گذشته باشد.

رئیس هیات اجرایی انتخابات همچنین در خصوص دستورالعمل اجرایی منع پذیرش همزمان اموری که زمینه منافع متعارض را فراهم می‌آورد اظهار داشت: بر اساس این بخشنامه برخی از دستگاه ها، تعارض منافعی با عضویت در هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان‌ها داشتند و در این زمینه ممانعت هایی وجود داشت که البته این بخشنامه تغییر کرده و کارکنان برخی از دستگاه ها که نقشی در صدور پروانه ندارند می توانند کاندیدا شوند که جدول کامل آن نیز در سایت سازمان منتشر شده است.

کاندیداها می بایست پروانه اشتغال دارای اعتبار باشند

دلاوری تاکید کرد: کاندیداها می بایست هم عضو سازمان باشند و هم این‌که پروانه اشتغال به کار مهندسی آنان دارای اعتبار باشد.

وی گفت: با توجه به وضعیت کرونایی در یک سال و نیم گذشته، برخی از پروانه ها که تاریخ آنها به اتمام رسیده بود به صورت خودکار تمدید شده است، در این راستا آن دسته از پروانه هایی که از ابتدای سال 99 فاقد اعتبار بوده، تا تاریخ 31/4/1400 تمدید شده است و این افراد برای ثبت نام مشکلی ندارند.

وی ادامه داد: اعضایی که پروانه اشتغال به کار مهندسی آنها از تاریخ 1/11/98 تا تاریخ 29/12/98 منقضی شده و اقدامی برای تمدید پروانه نکرده اند تا 31 خرداد ماه سال جاری فرصت داشتند، پروانه خود را تمدید کنند و از یکم تیرماه 1400 پروانه آنان فاقد اعتبار خواهد بود.

دلاوری با بیان این‌که از دیگر شرایط برای کاندیداتوری هیات مدیره نظام مهندسی، نداشتن محکومیت انتظامی قطعی درجه سه و بالاتر است افزود: چنانچه عضوی قبلا محکومیتی داشته باید 7 سال از زمان صدور رای قطعی آن گذشته باشد و در عین حال محکومیت قضایی و ورشکستگی و بیش از دو بار نیز خلع ید در پیمانکاری عمرانی نداشته باشد.

هیات اجرایی در حال بررسی برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی است

رئیس هیات اجرایی انتخابات با بیان این‌که هیات اجرایی در حال بررسی برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی است افزود: در این زمینه نرم افزارهای مختلف طراحی شده از سوی شرکت ها در حال بررسی و امتحان آزمایشی است و به نظر می رسد بتوانیم با فراهم آوردن شرایط و بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری؛ این انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: لازمه احراز هویت اعضا برای شرکت در رای گیری، در اختیار داشتن شماره تماس آنان به همراه کد ملی است که از آن دسته از اعضایی که شماره تلفن همراه آنان به هر دلیل تغییر کرده، یا شماره آن‌ها بنام خودشان نمی‌باشد، درخواست می شود برای ثبت شماره جدید خود تا قبل از برگزاری انتخابات به دبیرخانه سازمان مراجعه و شماره جدید را ثبت کنند؛ هر چند که برگزاری الکترونیکی در نهایت پس از موافقت دستگاه نظارت انتخابات در استان و کشور صورت می گیرد.

دلاوری همچنین عنوان داشت: از مهندسان پایه یک عضو سازمان که شرایط نامزدی انتخابات را دارند درخواست می شود که در این انتخابات داوطلب شوند تا بتوان در نهایت با برگزاری انتخاباتی با حضور حداکثری اعضا، جایگاه سازمان را در سطح استان و کشور حفظ و ارتقاء داده و در نهایت منشاء خدمات ارزشمندی برای شهروندان بوده و از سویی دغدغه های جامعه مهندسی به نحو مطلوب دنبال شود.

کد خبر 568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =